Pravilnik o studiranju 2025.
Na temelju čl. 78. st. 3. Statuta Veleučilišta „Nikola Tesla“ u Gospiću, Vijeće Veleučilišta na svojoj 383. sjednici održanoj 24. veljače 2025. godine donosi
PRAVILNIK O STUDIRANJU
Veleučilišta „Nikola Tesla“ u Gospiću
PREDMET UREĐENJA
Članak 1.
(1) Ovim se Pravilnikom o studiranju Veleučilišta „Nikola Tesla“ u Gospiću (dalje u tekstu: Pravilnik) pobliže uređuju ustrojstvo i način izvođenja studija, upis na studij, status studenta, prava i obveze studenata, upis u naredne godine studija, ponavljanje godine, mirovanje godine, prekid studija, mirovanje studentskih prava i obveza, nastavak studija, prijelaz na drugi studij, ispis sa studija, prijelaz s drugih visokih učilišta i završetak studija na Veleučilištu „Nikola Tesla“ u Gospiću (dalje u tekstu: Veleučilište).
(2) Pravila studiranja određena ovim Pravilnikom temelje se na odredbama Zakona o visokom obrazovanju i znanstvenoj djelatnosti (dalje u tekstu: Zakon), Statuta Veleučilišta „Nikola Tesla“ u Gospiću i drugih općih akata Veleučilišta.
(3) Izrazi koji se koriste u ovom Pravilniku, a imaju rodno značenje koriste se neutralno i odnose se jednako na muški i ženski rod.
STUDIJI NA VELEUČILIŠTU
Članak 2.
(1) Na Veleučilištu se ustrojavaju i izvode stručni prijediplomski studiji i stručni diplomski studiji, te stručni kratki studiji u skladu sa Zakonom.
(2) Stručni prijediplomski studiji osposobljava studente za zapošljavanje na određenim stručnim poslovima te ih priprema za nastavak studija na diplomskoj razini. Stručni prijediplomski studiji traju tri godine i njihovim se završetkom stječe najmanje 180 ECTS bodova.
(3) Stručni diplomski studiji osposobljavaju studente za zapošljavanje na određenim poslovima koji zahtijevaju specijalistička znanja, vještine i kompetencije, pri čemu stručni diplomski studij priprema studenta i za nastavak studija na poslijediplomskoj razini. Stručni diplomski studiji traju dvije godine i njihovim se završetkom stječe najmanje 120 ECTS bodova.
(3) Stručni kratki studiji osposobljavaju studente za zapošljavanje na određenim specijaliziranim stručnim poslovima, te traju dvije godine i njihovim se završetkom stječe najmanje 120 ECTS bodova.
UPISI NA STUDIJ
Članak 3.
(1) Veleučilište utvrđuje postupak upisa na studij tako da jamči ravnopravnost svih pristupnika.
(2) Stručni prijediplomski studij može upisati osoba koja je završila odgovarajući program srednjoškolskog obrazovanja u trajanju od najmanje četiri godine i položila državnu maturu. Stručni prijediplomski studij može upisati osoba koja je završila odgovarajući stručni kratki studij.
(3) Stručni diplomski studij može upisati osoba koja je završila odgovarajući stručni ili sveučilišni prijediplomski studij.
(4) Stručni kratki studij može upisati osoba koja je završila odgovarajući program srednjoškolskog obrazovanja
(5) Uvjete upisa na stručni prijediplomski studij, stručni diplomski studij i stručni kratki studij utvrđuje Veleučilište.
Javni natječaj
Članak 4.
(1) Upis na studij Veleučilište provodi na temelju javnog natječaja objavljenog na mrežnim stranicama Veleučilišta najkasnije 1. svibnja tekuće godine.
(2) Javni natječaj sadrži broj upisnih mjesta, uvjete upisa, rok za prijavu na natječaj te podatke o postupku upisa i ispravama potrebnim za upis.
Prijave na natječaj za upis
Članak 5.
(1) Prijave na natječaj za upis na redoviti i izvanredni studij zaprimaju se:
- na stručne prijediplomske studije putem Nacionalnog informacijskog sustava prijave na visoka učilišta (NISpVU), a kojemu se pristupa putem mrežne stranice postani-student.hr;
– na stručne diplomske studije putem razredbenog postupka zaprima Služba za studentske poslove Veleučilišta do nadnevka utvrđenog i objavljenog u natječaju odnosno prema utvrđenom kalendaru objavljenom na mrežnoj stranici www.studij.hr/calendar ili prema odredbama čl. 4. i 6. sada važećeg Pravilnika.
(2) Prijave na natječaj zaprima Služba za studentske poslove Veleučilišta do nadnevka utvrđenog i objavljenog u natječaju odnosno prema utvrđenom kalendaru objavljenom na mrežnoj stranici www.studij.hr/calendar.
(3) Pristupnik je dužan u prijavi naznačiti za koji se studijski program, prijavljuje li se za upis u statusu redovitog ili izvanrednog studenta te u okviru prijave priložiti sve isprave utvrđene natječajem.
(4) Nepravodobne i nepotpune prijave isključuju se iz daljnjeg postupka.
Razredbeni postupak
Članak 6.
(1) Razredbeni postupak za upis redovitih i/ili izvanrednih studenata na stručne diplomske studije provodi se temeljem završenog odgovarajućeg stručnog/sveučilišnog prijediplomskog studija i ostvarenog uspjeha na istom te uz polaganje razlikovnih predmeta koje određuje Veleučilište.
(2) Uvjete upisa na stručni diplomski studij natječajem utvrđuje Veleučilište.
Povjerenstvo za razredbeni postupak
Članak 7.
(1) Razredbeni postupak provodi Povjerenstvo za razredbeni postupak (dalje u tekstu: Povjerenstvo). Povjerenstvo ima najmanje tri člana.
(2) Članove Povjerenstva imenuje Vijeće Veleučilišta.
(3) Pristupnik stječe pravo upisa sukladno postignutim bodovima u razredbenom postupku temeljem kriterija propisanih natječajem.
(4) Temeljem rezultata razredbenog postupka Povjerenstvo formira rang-listu pristupnika koji su stekli pravo na upis.
(5) Rang lista pristupnika za upis objavljuje se na mrežnim stranicama Veleučilišta.
Pravo upisa na prvu godinu studija i pravo na prigovor
Članak 8.
(1) Pravo upisa u prvu godinu studija stječe pristupnik sukladno uvjetima u javnom natječaju i postignutim bodovima na razradbenom postupku, a s obzirom na plasman na rang listi.
(2) Pristupnik ima pravo prigovora na ispravnost provedbe i rezultate razredbenog postupka.
(3) Prigovor se u pisanom obliku podnosi Službi za studentske poslove Veleučilišta u roku od 24 sata od objave rezultata razredbenog postupka (rang-liste) na mrežnoj stranici Veleučilišta.
(4) Povjerenstvo je dužno razmotriti prigovor pristupnika i donijeti obrazloženu odluku u roku od 24 sata od podnošenja prigovora. Odluka Povjerenstva je konačna.
Pravo i uvjeti upisa u višu godinu studija
Članak 9.
(1) Studenti (redoviti i izvanredni) redovito upisuju višu/narednu godinu studija sukladno Odluci o uvjetima upisa (napredovanja) koju Veleučilište donosi zasebno za svaku akademsku godinu.
(2) Prilikom upisa više/naredne godine studija studenti ne mogu pristupiti upisu ukoliko nisu podmirili financijske obveze s prethodne godine (troškovi školarine, šteta pričinjena Veleučilištu i sl.).
Članak 10.
(1) Student stječe pravo upisa u višu godinu studija ako je do roka upisa uredno ispunio sve obveze utvrđene nastavnim programom i izvedbenim planom te položio ispite iz predmeta koji mu prema bodovnom sustavu (ECTS bodovi) utvrđenom nastavnim programom omogućuju upis u višu godinu studija.
(2) Studenti su obvezni prilikom upisa u višu godinu studija ponovno upisati i regulirati preostale obveze na svim predmetima iz prethodne akademske godine.
(3) Za redoviti upis u više godine studija ukupan broj upisanih predmeta izražen u ECTS bodovima ne smije prelaziti 70 ECTS bodova na razini akademske godine. U ovaj se broj uračunavaju i svi do tada upisani, a nepoloženi predmeti.
Članak 11.
Studenti (redoviti i izvanredni) redovito upisuju višu godinu studija ako su s prethodne godine studija stekli minimalno 50 ECTS bodova, i to na način da:
- iz prethodne godine upisuju sve nepoložene predmete i 60 ECTS bodova s više godine studija, vodeći računa o najvišem dopuštenom broju predmeta izraženih u ECTS bodovima iz stavka 3. članka 10. ovog Pravilnika
Student stječe pravo upisa u drugu godinu studija ako je polaganjem ispita iz kolegija prve godine ostvario minimalno 40 ECTS bodova.
Student stječe pravo upisa u treću godinu studija ako je polaganjem ispita iz kolegija druge godine ostvario minimalno 40 ECTS bodova i položio sve ispite s prve studijske godine.
Parcijalni upis u više godine studija i način upisa
Članak 12.
(1) Studenti (redoviti i izvanredni) s ostvarenih minimalno 20 ECTS bodova imaju obvezu upisati ponavljanje godine uz parcijalni upis predmeta s više godine studija.
(2) Studenti upisuju sve nepoložene predmete s prethodne godine studija te s više godine studija u pravilu obvezne predmete (osim završnog/diplomskog rada), ukupno do 60 ECTS bodova i to:
- redoviti studenti – upisuju minimalno 55 ECTS bodova;
- izvanredni studenti – upisuju minimalno 30 ECTS bodova.
Ponavljanje godine studija
Članak 13.
(1) Svi studenti koji su stekli manje od 20 ECTS bodova na pojedinoj godini studija upisuju ponavljanje godine studija na način da upisuju sve nepoložene predmete s prethodne godine studija, bez mogućnosti upisa predmeta s više godine studija.
(2) Studenti koji su odslušali završnu godinu studija, a nisu položili sve predmete, obvezni su upisati sve nepoložene predmete uključivo završni/diplomski rad.
Razlikovni predmeti
Članak 14.
(1) Studenti koji su završili stručni prijediplomski studij ili stručni diplomski studij iz drugih područja i/ili polja znanosti od područja i/ili polja studija kojeg upisuju obvezni su upisati, položiti i podmiriti financijski trošak razlikovnih predmeta sukladno natječaju za upis.
(2) O obvezi upisa, polaganja i podmirenja financijskih troškova razlikovnih kolegija studentu se izdaje rješenje prilikom upisa na studij. Navedeno rješenje donosi prodekan za nastavu na prijedlog pročelnika Odjela.
(3) Razlikovni predmeti ne ulaze u uvjete za napredovanje i u prosjek ocjena studenta.
(4) Student je obvezan razlikovne predmete položiti najkasnije do prijave obrane završnog, odnosno diplomskog rada.
Trajanje statusa redovitog studenta
Članak 15.
(1) Student u redovitom statusu ima pravo najviše jednom ponavljati svaku studijsku godinu.
(2) Redoviti studenti koji upisuju drugo ponavljanje iste studijske godine (ponavljanje godine studija ili parcijalni upis u više godine studija) gube status redovitog studenta.
Duljina studiranja redovitog i izvanrednog studenta
Članak 16.
Student (redoviti i izvanredni) je obvezan završiti studij najkasnije u roku koji je dvostruko dulji od trajanja studija.
NASTAVAK STUDIJA I PRIJELAZ
Promjena studija unutar Veleučilišta
Članak 17.
Student koji studira u statusu redovitog ili izvanrednog studenta na Veleučilištu i koji želi promijeniti izabrani studij drugim studijem na Veleučilištu, može prijeći na drugi studij te ostvaruje pravo upisa temeljem uvjeta Natječaja za upis studenata u prvu godinu studija i/ili Odluke o uvjetima prijelaza i upisa studenata s drugih visokih učilišta.
Prijelaz s drugog visokog učilišta
Članak 18.
(1) Student koji studira u statusu redovitog ili izvanrednog studenta na drugom visokom učilištu može prijeći na studij Veleučilišta u statusu redovitog ili izvanrednog studenta.
(2) Odluku o uvjetima prijelaza i upisa studenata s drugih visokih učilišta donosi Vijeće Veleučilišta.
(3) Student koji prelazi s drugog visokog učilišta dužan je uz zahtjev za prijelaz priložiti dokumentaciju propisanu Odlukom o uvjetima prijelaza i upisa studenata s drugih visokih učilišta, a kojim se dokazuju prethodno stečene kvalifikacije i status na drugom visokom učilištu.
(4) Rješenje o prijelazu, odnosno odobrenje upisa na pojedinu godinu studija donosi Povjerenstvo za priznavanje i vrednovanje prethodnog učenja temeljem Pravilnika o priznavanju i vrednovanju prethodnog učenja.
(5) Na priznavanje položenih predmeta prijelaznika na odgovarajući se način primjenjuju odredbe čl. 11. Pravilnika o priznavanju i vrednovanju prethodnog učenja.
(6) Broj prijelaznika na prvu godinu ograničen je upisnim kvotama Veleučilišta.
Članak 19.
(1) Student koji želi nastaviti studiranje nakon neaktivnog statusa za koji nije utvrđeno mirovanje studentskih obveza, dužan je Službi za studentske poslove podnijeti zahtjev za nastavak studija.
(2) O zahtjevu odlučuje prodekan za nastavu na prijedlog pročelnika Odjela.
(3) Rješenjem se utvrđuje osnovanost zahtjeva te uvjeti nastavka studiranja na konkretnom studiju.
(4) Ako za vrijeme neaktivnog statusa nastanu promjene u studijskom programu i/ili izvedbenom planu studija student nastavlja studij po važećem studijskom programu i/ili izvedbenom planu te je obvezan ispuniti obveze koje su nastale uslijed promjena studijskog programa.
Članak 20.
(1) Nastavak, prijelaz i promjena studija sukladno odredbama čl. 17. do 19. ovog Pravilnika odobravaju se u pravilu prije početka akademske godine.
(2) U slučaju prijelaza i nastavka studija, status redovitog/izvanrednog studenta na Veleučilištu određen je tako da je godina studiranja identična godini studija na koju je odobren prijelaz odnosno nastavak studija.
ECTS bodovi
Članak 21.
(1) Pojedini predmet odnosno druga studijska obveza vrednuje se ECTS bodovima koji odražavaju prosječno utrošeni rad koji student mora uložiti da bi ostvario predviđene ishode učenja predmeta.
(2) Jedan ECTS bod predstavlja 30 sati procijenjenog prosječno utrošenog studentskog rada pri ostvarivanju ishoda učenja.
Status studenta
Članak 22.
(1) Status studenta stječe se upisom na Veleučilište i dokazuje se studentskom ispravom kao javnom ispravom.
(2) Gubitak, krađu ili uništenje studentske isprave student je dužan prijaviti Službi za studentske poslove i podnijeti zahtjev za izdavanje nove.
(3) Trošak izrade nove studentske isprave snosi student.
Studij u redovitom i izvanrednom statusu
Članak 23.
(1) Student upisuje studij u redovitom ili izvanrednom statusu.
(2) Student u redovitom statusu studira u sklopu pune nastavne satnice.
(3) Student u izvanrednom statusu studira u sklopu pune ili prilagođene nastavne satnice.
Promjena statusa studenta
Članak 24.
(1) Student može promijeniti status i nastaviti studij na Veleučilištu kao redoviti ili izvanredni student, ukoliko za isto postoji slobodno mjesto.
(2) Prijelaz iz statusa redovitog studenta u status izvanrednog studenta moguć je u opravdanim slučajevima, uz obvezu participacije studenta u troškovima studija odnosno uz obvezu plaćanja školarine prema upisanim ECTS bodovima u tekućoj akademskoj godini.
(3) Prijelaz iz statusa izvanrednog studenta u status redovitog studenta moguć je prije početka akademske godine ukoliko za isto postoje slobodna mjesta i ako student ispunjava uvjete napredovanja.
(4) Zahtjev za promjenu statusa podnosi se Službi za studentske poslove. Zahtjev mora biti obrazložen.
(5) Rješenje povodom zahtjeva donosi prodekan za nastavu na prijedlog pročelnika Odjela.
Ugovor o studiranju
Članak 25.
(1) sa redovitim i izvanrednim studentima Veleučilište sklapa ugovor o studiranju.
(2) Ugovorom o studiranju utvrđuju se uzajamna prava i obveze tijekom studiranja, visina školarine i druga pitanja od značaja za ugovorne strane.
Školarina
Članak 26.
(1) Student državljanin Republike Hrvatske odnosno državljanin druge države članice Europske unije koji studira u redovitom statusu na stručnom prijediplomskom ili diplomskom studiju na Veleučilištu ostvaruje pravo na subvencioniranje troškova školarine u cijelosti iz državnog proračuna.
(2) Student iz stavka 1. ovoga članka može biti u radnom odnosu ili obavljati samostalnu djelatnost obrta ili drugog slobodnog zanimanja.
(3) Student iz stavka 1. ovoga članka ima pravo jednom promijeniti izabrani studij uz zadržavanje prava na subvencioniranje troškova školarine u cijelosti.
(4) Student koji studira u izvanrednom statusu snosi troškove studija u cijelosti ili dijelom, u skladu s općim aktom visokog učilišta.
(5) Iznos školarine za studente iz stavka 4. ovoga članka određuje se posebnom odlukom Vijeća Veleučilišta kojom se utvrđuje vrijednost (financijski iznos) ECTS boda na pojedinom studiju, rukovodeći se načelom osiguravanja pristupa visokom obrazovanju što većem broju studenata.
(6) Studenti iz stavka 4. ovoga članka s utvrđenim 60%-tnim i većim tjelesnim oštećenjem i studenti koji dolaze iz sustava alternativne skrbi (dječjih i odgojnih domova, udomiteljskih obitelji) participiraju u cijeni školarine prilikom upisa u višu/narednu godinu studija u visini od 50% školarine.
(7) Odluka o iznosu školarine obvezno se objavljuje na mrežnim stranicama Veleučilišta.
(8) Iznos školarine ne može se mijenjati tijekom akademske godine.
Akademska godina
Članak 27.
(1) Akademska godina započinje 1. listopada, a završava 30. rujna sljedeće godine.
(2) Iznimno od prethodnog stavka ovoga članka, nastava može započeti 15 dana prije ili nakon početka akademske godine.
(3) Akademski kalendar sadrži dan početka nastave, razdoblje u kojem se odvija nastava, termine
ispitnih rokova te praznike i blagdane.
(4) Akademski kalendar za svaku akademsku godinu donosi Vijeće Veleučilišta najkasnije u
lipnju tekuće za sljedeću akademsku godinu.
(5) Akademski kalendar objavljuje se na mrežnim stranicama Veleučilišta.
Prestanak statusa studenta
Članak 28.
Status studenta prestaje:
- završetkom studija,
- ispisom sa studija,
- isključenjem sa studija u postupku i uz uvjete propisane općim aktima Veleučilišta,
- ako ne obrani završni/diplomski rad nakon druge zadane teme,
- ako ne završi studij u roku utvrđenom u čl. 16. ovoga Pravilnika (najkasnije u roku koji je dvostruko dulji od trajanja studija),
- u drugim slučajevima utvrđenim Statutom i drugim općim aktima Veleučilišta.
Ispis studenta na vlastiti zahtjev
Članak 29.
(1) Student ima pravo ispisati se sa studija Veleučilišta na vlastiti zahtjev.
(2) Zahtjev za ispis sa studija osobno se podnosi Službi za studentske poslove. Zahtjev za ispis mora biti vlastoručno potpisan, a uz isti je potrebno priložiti studentsku iskaznicu i potvrdu iz Veleučilišne knjižnice o nepostojanju dugovanja.
(3) Prije podnošenja zahtjeva iz st. 2. ovoga članka student je dužan podmiriti sve financijske i druge obveze prema Veleučilištu te vratiti zaduženi inventar.
(4) Uz rješenje o ispisu studentu se izdaje ispisnica sa prijepisom ocjena.
PRAVA I OBVEZE STUDENTA
Članak 30.
(1) Student ima pravo na:
- izvedbu studija u skladu s izvedbenim planom studija,
- sudjelovanje u znanstvenom i stručnom radu,
- slobodu iskazivanja mišljenja i stajališta tijekom nastave i drugih aktivnosti u skladu s etičkim kodeksom,
- završetak studija u roku kraćem od propisanoga u skladu s kriterijima utvrđenim općim aktom Veleučilišta,
- besplatno korištenje građe knjižnice te znanstvenih i stručnih izvora na Veleučilištu,
- pohađanje kolegija s drugog studija u skladu sa studijskim programom,
- izjašnjavanje o kvaliteti nastave i nastavnika najmanje jednom godišnje u sklopu provedbe unutarnjeg sustava osiguravanja kvalitete,
- pritužbu na povrede prava propisanih Zakonom i općim aktima Veleučilišta,
- druga prava propisana Zakonom, statutom i drugim općim aktom Veleučilišta.
(2) Student ima obvezu pravodobno izvršavati nastavne i druge obveze na Veleučilištu te poštovati opće akte Veleučilišta.
(3) Student u redovitom statusu ima pravo najviše jednom ponavljati svaku studijsku godinu.
(4) Student je obvezan završiti studij najkasnije u roku koji je dvostruko dulji od trajanja studija.
(5) Stegovna odgovornost studenata utvrđuje se pravilnikom o stegovnoj odgovornosti studenata koji donosi Veleučilište.
Prava posebnih kategorija studenata
Članak 31.
(1) Studentu kategoriziranom sportašu odnosno vrhunskom umjetniku koji studira u redovitom statusu može na njegov zahtjev i uz predočenje odgovarajuće dokumentacije odobriti pohađanje upisanog studija pod posebnim uvjetima i pristupanje ispitu u posebnom terminu. Odluku o ispunjavanju nastavnih obveza i pristupanje ispitu u tom slučaju donosi Povjerenstvo uzimajući u obzir prirodu navedenih profesionalnih aktivnosti.
(2) Student s invaliditetom i student s posebnim potrebama koji zbog bolesti ili oštećenja ima teškoća u realizaciji svakodnevnih aktivnosti (studenti s oštećenjem vida, s oštećenjem sluha, s motoričkim poremećajima, s kroničnim bolestima, psihičkim poremećajima, s teškoćama u učenju i drugim teškoćama koje mogu utjecati na tijek studija) može koristiti usluge mentora i koordinatora na Veleučilištu. Mentora i koordinatora za studenta s invaliditetom i studenta s posebnim potrebama na Veleučilištu imenuje Vijeće Veleučilišta.
Posebna Prava iz studentskog standarda
Članak 32.
(1) Student koji studira u redovitom statusu i koji nije u radnom odnosu niti obavlja samostalnu djelatnost obrta ili drugog slobodnog zanimanja, ostvaruje pravo na zdravstveno osiguranje, pravo na subvencionirano stanovanje i prehranu, pravo na obavljanje studentskih poslova u skladu sa zakonom koji uređuje obavljanje studentskih poslova te pravo na državne stipendije i druge novčane potpore.
(2) Student koji studira u izvanrednom statusu i koji nije u radnom odnosu niti obavlja samostalnu djelatnost obrta ili drugog slobodnog zanimanja, ostvaruje pravo na obavljanje studentskih poslova prema zakonu koji uređuje obavljanje studentskih poslova.
(3) Student s utvrđenom vrstom i stupnjem invaliditeta ostvaruje pravo na prijevoz studenata s invaliditetom.
(4) Uvjeti i način ostvarivanja prava iz ovoga članka ravnaju se u skladu s pravilnikom koji utvrđuje ministar.
Mirovanje prava i obveza studenta
Članak 33.
(1) Prava i obveze studenta miruju za vrijeme trudnoće, do godine dana starosti djeteta, nesposobnosti za rad dulje od tri mjeseca te u drugim opravdanim slučajevima propisanim zakonom ili općim aktom Veleučilišta.
(2) Zahtjev za mirovanje uz obrazloženi razlog student podnosi Službi za studentske poslove najkasnije u roku od 30 dana od nastupa okolnosti iz stavka 1. ovoga članka.
(3) Mirovanje traje u pravilu jednu akademsku godinu od nadnevka upisa mirovanja godine. Iznimno, prodekan za nastavu može na prijedlog pročelnika Odjela studentu odobriti mirovanje samo jednog semestra.
(4) O zahtjevu za mirovanje prava i obveza studenta dekan odlučuje rješenjem na prijedlog pročelnika Odjela. Protiv ovoga rješenja ne može se izjaviti žalba, ali se može pokrenuti upravni spor.
(5) U slučaju iz stavka 1. ovoga članka studentu se produljuje rok za završetak studija za onoliko vremena koliko je trajalo mirovanje prava i obveza. Vrijeme mirovanja obveza ne računa se u vrijeme trajanja studija.
(6) Za vrijeme mirovanja prava i obveza student nema prava i obveze vezane uz pohađanje nastave i polaganje ispita.
(7) Ako za vrijeme mirovanja prava i obveza nastanu promjene u studijskom programu i/ili izvedbenom planu, student nastavlja studij po važećem studijskom programu i/ili izvedbenom planu te je obvezan ispuniti obveze koje su nastale uslijed promjena studijskog programa.
Prekid studija
Članak 34.
(1) Prekid studija označava situaciju u kojoj student ne izvrši upis u akademsku godinu.
(2) Student koji ima prekid studija, a želi nastaviti sa započetim studijem mora podnijeti zahtjev za nastavak studija. Nastavak studija dopustit će se studentima koji nisu izgubili pravo studiranja na studiju na kojem su bili upisani.
(3) Student koji nastavlja studij, a koji je prije prekida imao status redovitog studenta, nakon prekida
upisuje se u statusu izvanrednog studenta.
(4) Ako je u međuvremenu nastupila izmjena studijskog programa kod odobravanja nastavka studija student se upisuje prema važećem studijskom programu.
(6) Prekid označen st. 1. ovog članka uračunava se u ukupno vrijeme trajanja studija.
Posebno uspješni studenti
Članak 35.
(1) Posebno uspješnim studentom smatra se student koji je položio sve ispite iz prethodne studijske godine do kraja redovitog jesenskog ispitnog roka s prosječnom ocjenom 4,50 i više.
(2) Posebno uspješnim studentima Vijeće Veleučilišta može odobriti završavanje studija u vremenu kraćem od propisanog trajanja redovitog studija.
Nagrađivanje studenata
Članak 36.
Nagrada je priznanje najboljim studentima za uspjeh postignut tijekom studiranja. Nagrada se dodjeljuje studentima pod uvjetima koji se određuju zasebnim Pravilnikom.
Stegovna odgovornost studenata
Članak 37.
(1) U slučaju povrede obveze označene Pravilnikom o stegovnoj odgovornosti studenata, Statutom Veleučilišta ili drugim općim aktom Veleučilišta, protiv studenta se pokreće stegovni postupak.
(2) Stegovni postupak se vodi prema odredbama Pravilnika o stegovnoj odgovornosti studenata.
Zaštita prava studenata
Članak 38.
(1) Studenti Veleučilišta koji smatraju da im je uskraćeno neko od njihovih prava mogu se pisanim zahtjevom obratiti prodekanu za nastavu ili studentskom pravobranitelju. O osnovanosti zahtjeva odlučuje nadležno tijelo u roku 15 dana.
(2) Studenti imaju pravo podnijeti prigovor dekanu Veleučilišta protiv pojedinog postupanja Veleučilišta neposredno u pisanom obliku, poštom, u obliku elektroničke isprave izrađene sukladno zakonu ili usmeno na zapisnik. U prigovoru moraju navesti postupanje protiv kojeg podnose prigovor, naziv tijela/ime osobe koje/koja je donijelo/donijela odluku protiv koje se podnosi prigovor te razloge svog nezadovoljstva.
(3) O prigovoru dekan mora odlučiti u roku od 8 dana.
(4) Pisani zahtjev/prigovor student dostaviti putem Službe za studentske poslove ili putem pošte, a elektroničkim putem, u obliku elektroničke isprave izrađene sukladno zakonu, na adresu elektroničke pošte ured.dekana@velegs-nikolatesla.hr ili tajnik@velegs-nikolatesla.hr.
(5) U drugom stupnju za rješavanje studentskih pitanja nadležno je Vijeće Veleučilišta.
USTROJSTVO I IZVEDBA STUDIJA
Studijski program
Članak 39.
(1) Studiji se na Veleučilištu izvode u skladu sa studijskim programom.
(2) Studijskim programom utvrđuju se:
- stručni ili akademski naziv ili akademski stupanj koji se stječe završetkom studija,
- usklađenost studijskog programa s pripadajućom kvalifikacijom u Registru Hrvatskog kvalifikacijskog okvira, ako je ona upisana u Registar Hrvatskog kvalifikacijskog okvira,
- uvjeti upisa na studij, uvjeti upisa u idući semestar ili studijsku godinu te uvjeti upisa drugih studijskih obveza,
- popis obveznih i izbornih kolegija s naznakom ECTS opterećenja, oblika izvođenja nastave, sadržaja kolegija, planiranih ishoda učenja i nositelja kolegija,
- predviđeni ishodi učenja koji se stječu završetkom studija,
- broj upisnih mjesta na studiju,
- ustroj i oblik izvođenja nastave,
- način provjere stečenih ishoda učenja za svaki predmet odnosno drugu studijsku obvezu i
- način završetka studija.
(3) Studijski program donosi Veleučilište u skladu s ovim Zakonom i propisima kojima se uređuje osiguravanje kvalitete u visokom obrazovanju i znanosti.
Izvedba studija
Članak 40.
(1) Studiji se izvodi prema izvedbenom planu koji donosi Vijeće Veleučilišta na prijedlog Vijeća odjela, prije početka akademske godine.
(2) Izvedbenim planom studija definiraju se ustroj i način izvođenja studija u punoj odnosno prilagođenoj nastavnoj satnici.
(3) U opravdanim slučajevima Vijeće Veleučilišta može donijeti odluku o izmjeni i/ili dopuni izvedbenog plana nastava i tijekom akademske godine.
(4) Izvedbenim planom studija utvrđuju se:
- popis obveznih i izbornih kolegija s naznačenim nastavnicima i suradnicima,
- oblici nastave,
- jezik izvođenja nastave,
- mjesta izvođenja nastave,
- početak i završetak te satnica izvođenja nastave,
- način polaganja ispita i ostvarivanja studijskih obveza,
- ispitni rokovi,
- popis ispitne literature,
- ostale važne obavijesti o izvođenju nastave.
(5) Izvedbeni plan studija, satnica, raspored polaganja ispitnih rokova i druge informacije nužne za pohađanje nastave i polaganje ispita objavljuju se studentima prije upisa na studij odnosno upisa u iduću studijsku godinu.
Članak 41.
(1) Veleučilište može uspostaviti nastavnu bazu u tijelima državne uprave, jedinici lokalne ili područne (regionalne) samouprave, drugim državnim tijelima ili drugoj pravnoj osobi radi redovitog izvođenja praktičnog dijela nastave. Nastavna baza ustrojava se ugovorom o suradnji koji sadrži:
- naziv i opis studija koji je predmet suradnje,
- nastavno opterećenje i oblik izvođenja nastave,
- popis zaposlenika koji sudjeluju u izvođenju nastave, s utvrđenim udjelom rada u nastavi,
- način financiranja izvođenja nastave i
- druga pitanja važna za izvedbu nastave.
(2) Studij se u cijelosti može izvoditi poučavanjem uz upotrebu računalnih tehnologija i interaktivnih nastavnih materijala kojima se osigurava pristup učenju u posebnim uvjetima kada su nastavnik i student fizički udaljeni (online studij). Online studij izvodi se na temelju odobrenja Agencije, izdanog u skladu s propisima kojima se uređuje osiguravanje kvalitete u visokom obrazovanju i znanosti, ako se ishodi učenja studijskog programa mogu ostvariti poučavanjem na daljinu.
Ustrojavanje i izvođenje nastave
Članak 42.
(1) Način ustrojavanja i izvođenja nastave propisan je studijskim programom i izvedbenim planom, a poglavito se sastoji od predavanja, seminarskih radova (projekti, seminari i sl.), vježbi, konzultacija, mentorskog rada, kolokvija, praktikuma, ispita te drugih oblika provjeravanja znanja, stručne prakse, terenske nastave i stručnih putovanja.
(2) Nastava se u pravilu izvodi kontaktno, a u iznimnim ili posebno propisanim situacijama ista se može izvoditi bez kontaktno odnosno online putem korištenja odobrenih interaktivnih platformi i alata.
(3) Nastava se u pravilu izvodi tijekom 30 nastavnih tjedana u akademskoj godini, uz mogućnost iznimki u opravdanim slučajevima.
(4) Nastava za redovite i izvanredne studente u pravilu se izvodi zajednički, kada za isto postoje prostorni i tehnički uvjeti.
(5) U slučaju izmjene studijskog programa student koji ponavlja godinu ili nastavlja studij nakon mirovanja ili prekida upisuje novi studijski programi razliku predmeta prema novom nastavnom programu.
(6) Nastava iz izbornih predmeta provodi se ako predmet upiše najmanje 10 studenata, a u protivnom se održava konzultativna nastava ili se studenti raspoređuju na ostale ponuđene izborne predmete.
(7) Veleučilište na početku akademske godine objavljuje uvjete pod kojima se nastava izvodi, a posebno broj i način provjera znanja tijekom semestra, uključujući njihovo vrednovanje.
(8) Uvjeti se moraju objaviti na mrežnoj stranici u syllabusu predmeta.
(9) Nastavnici su obvezni najkasnije do 1. listopada dostaviti pročelniku Odjela važeći syllabus za pojedini kolegij koji će se primjenjivati u narednoj akademskoj godini.
Terenska nastava i stručna praksa
Članak 43.
(1) Studenti se upućuju na terensku nastavu i stručnu praksu sa svrhom stjecanja stručnih znanja i osposobljavanja za uključivanje u radne procese, a prema studijskom programu i izvedbenom planu nastave Veleučilišta za svaku akademsku godinu.
(2) Stručna je praksa obvezna i sastavni je dio nastave, a izvodi se u suradnji s institucijama – partnerima, vanjskim suradnicima, privatnim tvrtkama te kroz radionice koje organizira Veleučilište.
(3) Stručna putovanja mogu činiti sastavni dio studijskog programa, a njihovo se izvođenje utvrđuje izvedbenim planom nastave za svaku akademsku godinu.
Opterećenje studenata u nastavi
Članak 44.
(1) Studijskim programom i izvedbenim planom utvrđuje se broj sati obvezne i izborne nastave, te stručne prakse.
(2) Opterećenje studenta u nastavi za pojedinu akademsku godinu uključuje sljedeće:
- student u pojedinom semestru u pravilu upisuje 30 ECTS bodova,
- student u statusu redovitog studenta ostvaruje pravo izlaska na ispit iz svakog pojedinog predmeta ako je nazočan na nastavi minimalno 70% od ukupno propisane satnice,
- student u statusu redovitog studenta koji je nazočan na nastavi od 50% do 70% ukupno propisane satnice može ostvarivati pravo na izlaska na ispit uz ispunjenje dodatne nastavne aktivnosti u dogovoru s predmetnim nastavnikom,
- student u statusu redovitog studenta koji je nazočan na nastavi određenog predmeta manje od 50% satnice ponovno upisuje predmet sljedeće akademske godine,
- student u statusu izvanrednog studenta ostvaruje pravo izlaska na ispit iz svakog pojedinog predmeta ako je nazočan na nastavi minimalno 30% od ukupno propisane satnice,
- student u statusu izvanrednog studenta koji je nazočan na nastavi od 20% do 30% ukupno propisane satnice može ostvarivati pravo na izlaska na ispit uz ispunjenje dodatne nastavne aktivnosti u dogovoru s predmetnim nastavnikom,
- student u statusu izvanrednog studenta koji je nazočan na nastavi određenog predmeta manje od 20% satnice ponovno upisuje predmet sljedeće akademske godine,
- student je obvezan pristupiti provjeri znanja (ispit, kolokviji, seminarski radovi, programi i sl.) na način i u rokovima propisanim aktima Veleučilišta.
Tutor studenata
Članak 45.
(1) Na početku svake akademske godine Vijeće odjela imenuje tutore iz redova nastavnika ili suradnika za svaku studijsku godinu koji nastavu izvode na tom studiju.
(2) Popis tutora objavljuje se na mrežnim stranicama Veleučilišta.
(3) Tutor studentu pomaže savjetima vezano za organizaciju polaganja ispita, učenja, izborom smjera studija, izbornih kolegija te općenito o studiranju na Veleučilištu.
(4) Tutor je u razgovorima sa studentima dužan prikupljati informacije koje mogu unaprijediti kvalitetu studijskog programa i njegove provedbe i prenijeti informacije pročelniku studijskog odjela.
Demonstratori
Članak 46.
(1) Demonstrator je student koji prihvaća pomagati nastavnicima i suradnicima tijekom pripreme i izvođenja nastave te u drugim poslovima vezanim za nastavni proces.
(2) Odluku o imenovanju demonstratora donosi Vijeće odjela na prijedlog nositelja predmeta, koji treba sadržavati:
- podatak o broju studenata koji slušaju predmet,
- opis zaduženja koja će demonstrator obavljati,
- kratak životopis kandidata.
(3) Imenovanje se provodi na početku semestra u kojem se predmet izvodi i traje taj semestar.
(4) Rad demonstratora traje tijekom akademske godine sukladno kalendaru nastave i rasporedu predavanja.
(5) Nositelj predmeta određuje mjesto rada, opseg, sadržaj i raspored obveza te zadaća demonstratora i odgovoran je za rad demonstratora.
(6) Opterećenje demonstratora pri obavljanju njegovih obveza ne smije biti veće od 10 sati tjedno.
(7) Demonstrator je dužan sudjelovati u pripremi i pomagati u izvođenju nastave uz nazočnost nositelja predmeta i suradnika.
Konzultacije studenata
Članak 47.
(1) Tijekom akademske godine nastavnici su dužni odrediti 2 sata tjedno za konzultacije studenata te im u to vrijeme biti na raspolaganju.
(2) Vrijeme i mjesto konzultacija nastavnici i suradnici dužni su javiti Pročelniku odjela koji ih objavljuje na mrežnoj stranici Veleučilišta.
ISPITI I ISPITNI ROKOVI
Članak 48.
(1) Ispitni rokovi su redoviti, te se utvrđuju akademskim kalendarom koji se objavljuje na mrežnim stranicama Veleučilišta.
(2) Redoviti ispitni rokovi su zimski, ljetni i jesenski i traju najmanje četiri tjedna. U svakom redovitom ispitnom roku, predvidjet će se za svaki kolegij najmanje dva termina u razmaku od najmanje 14 dana.
(3) Vijeće Veleučilišta može donijeti odluku o izvanrednim ispitnim rokovima.
(4) Odluku o održavanju „dekanskog roka” donosi dekan.
Prijava i odjava ispita
Članak 49.
(1) Student može prijaviti ispit samo ako ispunjava uvjete za pristupanje ispitu.
(2) Student prijavljuje polaganje ispita putem informacijskog sustava ISVU-studomat, najkasnije dva dana prije ispitnog roka.
(3) Prijavljeni ispit student može odjaviti najkasnije jedan dan prije održavanja ispita.
Provjera ostvarenih ishoda učenja
Članak 50.
(1) Provjera ostvarenih ishoda učenja može obuhvatiti samo gradivo koje je bilo predviđeno syllabusom predmeta.
(2) Ispiti mogu biti teorijski i praktični, a polažu se usmeno, pisano ili usmeno i pisano ili izvedbom i obranom praktičnog rada.
(3) Ostvareni ishodi učenja mogu se sukladno syllabusu predmeta provjeravati i ocjenjivati tijekom nastave, putem kolokvija, seminarskih radova i ostalih načina provjere znanja koji se organiziraju i provode u vremenu predviđenom satnicom za nastavu tog predmeta.
(4) Uspjeh koji student postigne na pojedinačnoj provjeri znanja ili zbirno na svim provjerama znanja može osloboditi studenta djelomično ili potpuno od polaganja ispita.
(5) Student koji na način propisan u st. 3. i 4. ovog članka ne dobije pozitivnu ocjenu, a stekao je uvjete za polaganje ispita, polaže ispit na ispitnim rokovima.
Vrednovanje ostvarenih ishoda učenja
Članak 51.
(1) Ishodi učenja vrednuju se na sljedeći način:
- ishodi učenja ostvareni izvanrednim uspjehom ocjenjuju se ocjenom izvrstan (5), koja odgovara slovnoj ocjeni A;
- ishodi učenja ostvareni natprosječnim uspjehom ocjenjuju se ocjenom vrlo dobar (4), koja odgovara slovnoj ocjeni B;
- ishodi učenja ostvareni prosječnim uspjehom ocjenjuju se ocjenom dobar (3), koja odgovara slovnoj ocjeni C;
- ishodi učenja ostvareni zadovoljavajućim uspjehom ocjenjuju se ocjenom dovoljan (2), koja odgovara slovnoj ocjeni D;
- ishodi učenja koji nisu ostvareni zadovoljavajućim uspjehom ocjenjuju se ocjenom nedovoljan (1), koja odgovara slovnoj ocjeni F.
(2) Studentu koji pravodobno ne odjavi ispit te ne pristupi ispitu registrirat će se unutar ISVU sustava nula (0) i bilježi se kao izlazak na ispit u pogledu ukupnog broja pristupanja ispitu u određenoj akademskoj godini.
(3) Studentu koji odustane od već započetog ispita u bilo kojem njegovom dijelu, unosi se ocjena nedovoljan (1). Nedovoljna ocjena unosi se studentu i radi nedoličnog ponašanja, ometanja drugih studenata ili uporabe nedopuštenih pomagala.
(4) Studijskim programom može se utvrditi da se neki oblici nastave provode bez ocjenjivanja, ili da se ocjenjuju opisno. Za predmete čija ocjena, prema nastavnom planu, ne ulazi u prosjek ocjena, unosi se oznaka opisne ocjene: „zadovoljio“ ili „nije zadovoljio“. Predmeti koji se ocjenjuju opisno ne ulaze u izračun prosjeka ocjene studija.
(5) Težinska srednja ocjena studija predstavlja prosjek ocjena iz svih nastavnih predmeta ponderiran s obzirom na ECTS bodove, a utvrđuje se na način da se umnošci prolaznih ocjena i ECTS bodova svakog predmeta zbroje pa zatim podjele s ukupnim brojem ECTS bodova svih predmeta koji se ocjenjuju, te da se konačni rezultat zaokruži na dvije decimale.
(6) Srednja ocjena položenih ispita predstavlja aritmetičku sredinu ocjena ispita svih položenih predmeta bez ocjene završnog rada zaokruženu na dvije decimale.
(7) Ocjenjivanje izrade i obrane završnog rada uređeno je Pravilnikom o završnom radu.
Objava i upis ocjena
Članak 52.
(1) Rezultati pisanog ispita odnosno pisanog dijela ispita objavljuju se u roku od 7 dana od dana njegova održavanja, objavom rezultata na službenim platformama za provođenje nastavnih procesa Veleučilišta ili na drugi odgovarajući način.
(2) Istodobno s objavom rezultata pisanog ispita odnosno pisanog dijela ispita nastavnik je dužan odrediti vrijeme u kojem student može obaviti uvid u pisani ispit odnosno pisani dio ispita. Pisane provjere znanja čuvaju se do kraja akademske godine..
(3) Ispiti su javni. Student ima pravo zahtijevati nazočnost javnosti odnosno drugih studenata.
(4) Rezultate usmenog dijela ispita nastavnik je dužan priopćiti odmah po završetku ispita.
(5) Nakon zaključenja ocjene, nastavnik upisuje ocjenu u ispitnu listu (ISVU/nastavnički portal). Konačnu ocjenu nastavnici su dužni upisati u roku od 7 dana od početka ispita, osim u iznimnim slučajevima.
(6) Nastavnici su dužni pravilno, uredno i potpuno elektronski ispunjenu, te vlastoručno ovjerenu ispitnu listu dostaviti Službi za studentske poslove u roku od 7 dana od završetka ispita.
(7) Student je dužan provjeriti unos ocjene putem studomata nakon polaganja ispita.
Pravo prigovora na ocjenu
Članak 53.
(1) U roku od jednog dana od dana objave rezultata ispita, student može tražiti polaganje ispita
pred ispitnim povjerenstvom ukoliko smatra da nije objektivno ocijenjen. Zahtjev za polaganjem ispita pred ispitnim povjerenstvom podnosi se pisanim putem Službi za studentske poslove i mora biti obrazložen.
(2) Zahtjev se ne može podnijeti u slučaju polaganja ispita pred ispitnim povjerenstvom iz stavka 3. članka 49. ovog Pravilnika.
(3) U slučaju opravdanosti zahtjeva ponovni ispit organizira se u roku od 15 radnih dana od podnošenja zahtjeva studenta.
(4) Pročelnik odjela odlukom za taj ispit imenuje ispitno povjerenstvo od tri člana koje čine predsjednik i dva člana. Predmetni nastavnik mora biti jedan od članova Povjerenstva, ali ne može biti predsjednik istog.
(5) Pisani dio ispita neće se ponoviti pred ispitnim povjerenstvom, već će ga isto ponovno ocijeniti te ukoliko ga pozitivno ocjeni, student može pristupiti usmenom dijelu.
(6) Usmeni dio ispita student polaže pred ispitnim povjerenstvom.
(7) Ispitno povjerenstvo donosi odluku većinom glasova, a njegova odluka je konačna.
(8) Ispitno povjerenstvo je dužno voditi zapisnik o tijeku ispita koji će sadržavati i konačnu odluku o ocjeni te se isti dostavlja prodekanu za nastavu putem Službe za studentske poslove.
(9) Žalba na odluku ispitnog povjerenstva nije dopuštena.
Broj izlazaka na ispit
Članak 54.
(1) U jednoj akademskoj godini student može pristupiti jednom ispitu najviše četiri (4) puta.
(2) Student koji četvrti put nije položio ispit iz istog predmeta dužan je u sljedećoj akademskoj godini ponovno upisati taj ispit.
(3) Student može najviše osam (8) puta tijekom studija pristupiti ispitu iz određenog predmeta.
(4) Student osmi put polaže ispit pred ispitnim povjerenstvom i ukoliko ni tad ne položi ispit gubi pravo studiranja na upisanom studijskom programu.
(5) Ukoliko student koji ispit polaže osmi put pred ispitnim povjerenstvom ne pristupi pisanom djelu ili na istom ne zadovolji, bez obzira na rezultat pisanog dijela ima pravo na pristup i polaganje ispita na usmenom dijelu.
(6) Ispitno povjerenstvo donosi odluku većinom glasova, a njegova odluka je konačna.
(7) Ispitno povjerenstvo je dužno voditi zapisnik o tijeku ispita koji će sadržavati i konačnu odluku o ocjeni te se isti dostavlja prodekanu za nastavu putem Službe za studentske poslove.
(8) Žalba na odluku ispitnog povjerenstva nije dopuštena.
Priznavanje položenog ispita
Članak 55.
(1) Student koji je položio ispit iz pojedinog predmeta koji se izvodi na Veleučilištu ili na drugom visokom učilištu može podnijeti zahtjev za priznavanje ispita sve sukladno Pravilniku o priznavanju i vrednovanju prethodnog učenja.
Završni rad i diplomski rad
Članak 56.
(1) Završnim radom i diplomskim student pokazuje sposobnost povezivanja stečenog stručnog znanja s konkretnim zadatkom te samostalnost u rješavanju problema struke. Podrobnije odredbe koje se tiču ove materije sadržane su u Pravilniku o završnom radu i diplomskom radu.
(2) Veleučilište je dužno objaviti završni rad, odnosno diplomski rad u roku od 30 dana od dana obrane na nacionalnom repozitoriju odnosno repozitoriju visokog učilišta.
ZAVRŠETAK STUDIJA I STJECANJE STRUČNOG NAZIVA
Članak 57.
(1) Stručni prijediplomski studij završava polaganjem ispita, izvršenjem drugih studijskih obveza te izradom i obranom završnog rada sukladno studijskom programu.
(2) Stručni diplomski studij završava polaganjem ispita, izvršenjem drugih studijskih obveza te izradom i obranom diplomskog rada sukladno studijskom programu.
(3) Stručni kratki studij završava polaganjem ispita i izvršenjem drugih studijskih obveza. U skladu sa studijskim programom stručni kratki studij može završiti izradom ili izradom i obranom završnog rada ili polaganjem završnog ispita.
(3) Završetkom stručnog prijediplomskog studija student stječe stručni naziv prvostupnik (baccalaureus) uz naznaku struke (bacc.).
(4) Završetkom stručnoga diplomskog studija student stječe stručni naziv magistar uz naznaku struke (mag. uz naznaku struke). Završetkom stručnoga diplomskog studija iz tehničkog područja student stječe naziv magistar inženjer uz naznaku struke (mag. ing. uz naznaku struke).
(5) Završetkom stručnoga kratkog studija student stječe stručni naziv pristupnik uz naznaku struke.
(6) Stručni naziv oduzima se ako se utvrdi da je stečen protivno propisanim uvjetima za njegovo stjecanje, grubim kršenjem pravila studija ili na temelju završnog, odnosno diplomskog rada koji je plagijat ili krivotvorina. Postupak se pokreće pisanom prijavom koja ne može biti anonimna i mora sadržavati navode na kojima se temelji, koji moraju biti određeni i provjerljivi. Dekan u roku od 8 dana od dana primitka prijave imenuje povjerenstvo od 5 članova koje čine prodekan za nastavu, pročelnik odjela na kojem je osoba završila studij i tri nastavnika s istog odjela. Odluka se donosi jednoglasno uz obvezu priopćavanja osobi protiv koje je podnijeta prijava koja ima mogućnost podnošenja žalbe na predmetnu odluku Stručnom vijeću u roku od 15 dana. Odluka Stručnog vijeća o žalbi je konačna.
ISPRAVE O ZAVRŠENOM STUDIJU
Članak 58.
(1) Nakon završetka stručnog prijediplomskog studija, odnosno stručnog diplomskog studija studentu se izdaje isprava (diploma) i dopunska isprava o studiju (supplement).
(2) Nakon završetka stručnog kratkog studija studentu se izdaje svjedodžba i dopunska isprava o studiju.
(3) Diploma, svjedodžba i dopunska isprava o studiju su javne isprave koje Veleučilište izdaje temeljem javne ovlasti, a kojima se potvrđuje da je student završio određeni studij i stekao pravo na stručni naziv.
(4) Svjedodžbu, diplomu i dopunsku ispravu o studiju Veleučilište izdaje bez naknade, na hrvatskom i engleskom jeziku, u potpisanom i ovjerenom ispisu te u digitalnom obliku.
(5) Oblik i sadržaj svjedodžbe, diplome i dopunske isprave o studiju ministar utvrđuje pravilnikom.
(6) Isprave o završenom studiju uručuju se studentima na svečanoj promociji koju organizira Veleučilište.
(4) U slučaju gubitka isprave o završenom studiju njen vlasnik je obvezan u posebnom postupku objaviti njen gubitak u Narodnim novinama. Rješenje o izdavanju duplikata isprave o završenom studiju donosi se nakon javne objave, a sadrži datum i broj objave u Narodnim novinama i evidentira se na poleđini nove isprave. Izdavanje nove isprave o završenom studiju evidentira se na prvoj stranici nove isprave s oznakom „duplikat”. Troškove izdavanja duplikata isprave o završenom studiju snosi njen vlasnik.
(5) U slučaju oštećenja isprave o završenom studiju njen vlasnik oštećenu ispravu predaje Službi za studentske poslove, nakon čega se donosi rješenje o izdavanju duplikata isprave koje se evidentira na poleđini nove isprave. Izdavanje isprave evidentira se na prvoj stranici nove isprave s oznakom „duplikat”. Oštećena diploma odlaže se u dosje njenog vlasnika. Troškove izdavanja duplikata isprave o završenom studiju snosi njen vlasnik.
Članak 59.
(1) Do izdavanja isprave o uspješno završenom studiju studentu se izdaje potvrda o završenom studiju.
(2) Potvrda iz prethodnog stavka ovog članka je javna isprava.
EVIDENCIJE I INFORMACIJSKI SUSTAVI
Članak 60.
(1) Veleučilište elektronički vodi evidencije i zbirke podataka, posebno evidenciju uspješnosti ostvarenih ishoda učenja studenata te obrađuju prikupljene osobne i druge podatke u svrhu obavljanja nastavne djelatnosti u informacijskom sustavu visokih učilišta i u pregledniku studijskih programa odnosno osiguravaju interoperabilnost evidencija i zbirka podataka te elektroničko preuzimanje podataka u informacijski sustav visokih učilišta i u preglednik studijskih programa.
(2) Ministarstvo nadležno za poslove znanosti i obrazovanja i Agencija za znanost i visoko obrazovanje imaju pristup podacima iz informacijskih sustava navedenih u stavku 1. ovoga članka radi izrade analiza i statističkih izvješća na razini Republike Hrvatske te utvrđivanja točnosti podataka iz upisnika propisanih ovim Zakonom.
(3) Informacijski sustavi iz stavka 1. ovoga članka koriste se pri unutarnjem i vanjskom vrednovanju kvalitete visokog učilišta.
(4) Sve evidencije i zbirke podataka Veleučilište vodi i podatke obrađuje u skladu sa Zakonom o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka.
Evidencija studenata
Članak 61.
(1) Veleučilište je dužno voditi podatke o studentima i studentskim ispravama, podatke o studiranju, mobilnosti, napredovanju studenta kroz studij, stečenim kvalifikacijama, subvencioniranom stanovanju, studentskim poslovima i drugim pravima na teret javnih sredstava.
(2) Veleučilište je dužno voditi podatke iz stavka 1. ovoga članka u informacijskom sustavu koji je interoperabilan sa središnjom evidencijom studenata koju vodi Ministarstvo.
(3) Podaci iz stavaka 1. ovoga članka se dostavljaju ili preuzimaju putem programskog sučelja u evidenciju koju vodi Ministarstvo iz informacijskih sustava visokih učilišta.
(4) Veleučilište internim aktima propisuje način vođenja, postupak upisa i izmjena te ovlaštenja za upis i ovjeru podatka iz stavka 1. ovoga članka.
(5) Veleučilište je dužno podatke iz stavka 1. ovog članka ažurirati najkasnije u roku od 15 dana od dana saznanja o nastanku ili promjeni podatka te osigurati redovito dostavljanje ili preuzimanje ažurnih podataka u središnju evidenciju koju vodi Ministarstvo.
Evidencija svjedodžbi, diploma i dopunskih isprava o studiju
Članak 62.
(1) Veleučilište vodi lokalnu evidenciju izdanih isprava o završetku studija te stečenih stručnih naziva koja je usklađena s propisima kojim se uređuje oblik i sadržaj svjedodžbe, diplome i dopunske isprave o studiju.
(2) Evidencija iz stavka 1. ovoga članka sadrži:
- osnovne osobne podatke o osobama koje su završile studij, koji se vode u svrhu utvrđivanja prava na javnu ispravu koja se izdaje završetkom studija;
- podatke o Veleučilištu, studiju, ostvarenim rezultatima studenta tijekom studija te druge podatke potrebne za izdavanje javnih i dopunskih isprava o studiju;
- digitalizirane javne i dopunske isprave o studiju izdane u skladu s propisima kojima se uređuje oblik i sadržaj svjedodžbi, diploma i dopunskih isprava o studiju.
(3) Veleučilište je dužno ažurno voditi podatke iz stavka 2. ovoga članka u informacijskom sustavu koji je interoperabilan sa središnjom evidencijom koju vodi Ministarstvo.
(4) Veleučilište je dužno su podatke iz stavka 1. ovog članka ažurirati najkasnije u roku od 15 dana od dana saznanja o nastanku ili promjeni podatka te osigurati redovito dostavljanje ili preuzimanje ažurnih podataka u središnju evidenciju koju vodi Ministarstvo.
Evidencija zaposlenika Veleučilišta
Članak 63.
(1) Veleučilište je dužno ažurno voditi osobne podatke o zaposlenima te sudionicima u nastavi, njihovim osnovnim kvalifikacijama, nastavnom opterećenju u nastavi u skladu s posebnim propisima u znanosti, visokom obrazovanju i osiguravanju kvalitete.
(2) Podatke iz stavka 1. ovog članka Veleučilište je dužno voditi u informacijskom sustavu koji je interoperabilan sa središnjom evidencijom zaposlenika visokih učilišta koju vodi Ministarstvo.
(3) Veleučilište je dužno podatke iz stavka 1. ovog članka ažurirati najkasnije u roku od 15 dana od dana saznanja o nastanku ili promjeni podatka te osigurati redovito dostavljanje ili preuzimanje ažurnih podataka u središnju evidenciju zaposlenika visokih učilišta koju vodi Ministarstvo.
UNUTARNJE OSIGURAVANJE I UNAPRJEĐIVANJE KVALITETE
Sustav unutarnjeg osiguravanja i unaprjeđivanja kvalitete na Veleučilištu
Članak 64.
(1) Veleučilište je dužno uspostaviti sustav unutarnjeg osiguravanja i unaprjeđivanja kvalitete.
(2) Sustav unutarnjeg osiguravanja i unaprjeđivanja kvalitete na Veleučilištu obuhvaća:
- praćenje provedbe strategije razvoja,
- provedbu postupaka unutarnjeg osiguravanja i unaprjeđivanja kvalitete,
- praćenje i unaprjeđivanje kvalitete studijskog programa,
- praćenje i unaprjeđivanje metoda učenja, poučavanja i vrednovanja na studijima,
- praćenje i unaprjeđivanje ostvarivanja ishoda učenja studenata,
- praćenje i unaprjeđivanje znanstvene odnosno umjetničke produktivnosti nastavnika,
- praćenje i unaprjeđivanje stručnog rada nastavnika,
- praćenje i unaprjeđivanje rada zaposlenika stručnih službi,
- praćenje i unaprjeđivanje drugih aktivnosti koje Veleučilište obavlja.
Provedba unutarnjeg osiguravanja i unaprjeđivanja kvalitete
Članak 65.
(1) Radi provedbe sustava unutarnjeg osiguravanja i unaprjeđivanja kvalitete Veleučilište ustrojava ustrojstvenu jedinicu za osiguravanje i unaprjeđivanje kvalitete.
(2) Sustav unutarnjeg osiguravanja i unaprjeđivanja kvalitete Veleučilište uređuje općim aktom.
(3) Ustrojstvena jedinica za osiguravanje i unaprjeđivanje kvalitete podnosi godišnje izvješće Vijeću Veleučilišta i Upravnom vijeću Veleučilišta.
CJELOŽIVOTNO UČENJE I STRUČNO USAVRŠAVANJE
Članak 66.
(1) Veleučilište izvodi programe cjeloživotnog učenja i stručnog usavršavanja, koji su dio unutarnjeg sustava osiguravanja i unaprjeđivanje kvalitete.
(2) Programima cjeloživotnog učenja i stručnog usavršavanja stječu se kompetencije usklađene sa standardom zanimanja ili skupom kompetencija i standardom kvalifikacije ili skupom ishoda učenja iz Registra Hrvatskog kvalifikacijskog okvira te razlikovne obveze studenata za potrebe promjene studija odnosno upisa na studij, a koje su uvjet za upis na studij.
(3) Pobliže uređenje programa cjeloživotnog obrazovanja uređuje se Pravilnikom o cjeloživotnom učenju i stručnom usavršavanju.
MEĐUINSTITUCIONALNI UGOVORI O PRIZNAVANJU ISPITA I STEČENIH ECTS BODOVA
Članak 67.
(1) Veleučilište može s drugim visokim učilištima zaključiti ugovore o predmetu priznavanja položenih ispita i stečenih ECTS bodova u pogledu istovrsnih ili srodnih studijskih programa, odnosno istovrsnih ili srodnih predmeta u okviru studijskih programa.
(2) Ugovori iz stavka 1. ovog članka sadrže popis predmeta za koje je utvrđeno da se mogu priznati u slučaju prijelaza studenata s Veleučilišta na drugo visoko učilište ili obrnuto. Istodobno se takvim ugovorima utvrđuju i uvjeti te način priznavanja ispita i ostvarenih ECTS bodova.
(3) U slučaju da Veleučilište zaključi ugovor označen odredbama prethodnih stavaka ovoga članka, priznavanje položenih ispita i pripadajućih ECTS bodova u slučaju prijelaza studenta izvršit će se temeljem odredbi takvoga ugovora ako su za takav slučaj ostvarene propisane ugovorne pretpostavke.
(4) Studenti koji su pohađali nastavu na nekom visokom učilištu u inozemstvu (s kojim Veleučilište ima sklopljen međuinstitucionalni sporazum), a financirani su kroz ERASMUS + program međunarodne razmjene, imaju pravo tražiti priznavanje položenih predmeta i njima pripadajućih ECTS bodova. Prije odlaska odabranih kandidata u inozemstvo na studijski semestar, isti moraju popuniti Ugovor o dodjeli financijske potpore za Erasmus+ studij kojim se unaprijed definira broj i naziv kolegija te broj ECTS bodova koji se stječu polaganjem predmeta (minimalno 20). Nakon povratka studenata na Veleučilište povjerenstvo za priznavanje ispita na pojedinom stručnom studiju, nakon formalne provjere obavljenih dužnosti studenata u skladu s važećim pravilnicima istima priznaje položene kolegije u inozemstvu i dodjeljuje pripadajuće ETCS bodove, sukladno Ugovoru o dodjeli financijske potpore za Erasmus+ studij. Ukoliko studenti ne ispune ugovorne obveze, podliježu sankcijama u vidu povrata financijskih sredstava, ovisno o obujmu neizvršenih obveza.
(5) Studenti koji, zbog pohađanja nastave na nekom visokom učilištu u inozemstvu, nisu bili u mogućnosti ispuniti sve obveze na kolegijima Veleučilišta tekuće akademske godine, ostvaruju pravo na potpis za uredno izvršenje obveza za sve kolegije tekuće akademske godine.
(6) Studenti koji su pohađali stručnu praksu u inozemstvu, a financirani su kroz ERASMUS + program
međunarodne razmjene, imaju pravo tražiti priznavanje predmeta Stručne prakse i njima pripadajućih ECTS bodova. Prije odlaska odabranih kandidata u inozemstvo, isti moraju popuniti Ugovor za dodjelu financijske potpore za Erasmus+ stručnu praksu, kojim se unaprijed definira broj i naziv predmeta te broj ECTS bodova koji se stječu obavljanjem stručne prakse. Nakon povratka studenata na Veleučilište povjerenstvo za priznavanje ispita na pojedinom stručnom studiju, nakon formalne provjere obavljenih dužnosti studenata u skladu s važećim pravilnicima, temeljem potvrde o obavljenoj stručnoj praksi, istima priznaje obavljenu stručnu praksu u inozemstvu i dodjeljuje pripadajuće ETCS bodove, sukladno Ugovoru za dodjelu financijske potpore za Erasmus+ stručnu praksu . Ukoliko studenti ne ispune ugovorne obveze, podliježu sankcijama u vidu povrata financijskih sredstava, ovisno o obujmu neizvršenih obveza.
(7) Studenti koji, zbog pohađanja stručne prakse na nekom visokom učilištu u inozemstvu , nisu bili u mogućnosti ispuniti sve obveze na kolegijima Veleučilišta tekuće akademske godine, ostvaruju pravo na potpis za uredno izvršenje obveza za sve kolegije tekuće akademske godine.
Članak 68.
(1) Gostujući student koji želi provesti određeno vrijeme studija na Veleučilištu, a studira na drugom visokom učilištu u Republici Hrvatskoj mora ispuniti studentsku pristupnicu, pribaviti dopunsku ispravu o studiju s matičnog studija te podnijeti službenu prijavu . Prijava mora biti supotpisana od strane ECTS koordinatora visokog učilišta s kojeg student dolazi.
(2) ECTS koordinator Veleučilišta će, zajedno s članovima povjerenstva za priznavanje ispita, proučiti zaprimljenu prijavu, razmotriti pristupnicu i dopunsku ispravu o studiju. Nakon toga će prijavu proslijediti prodekanu za nastavu uz obrazloženje i prijedlog kakvu odluku treba donijeti.
(3) Ugovor o studiranju gostujućeg studenta potpisuju tri ugovorne strane: gostujući student, matična ustanova studenta i Veleučilište. Ugovorom se osigurava da predmeti položeni na Veleučilištu budu priznati nakon povratka na matičnu ustanovu s odgovarajućim brojem ECTS bodova bez provođenja postup ka priznavanja.
(3) Nakon što izvrši svoje obveze studentu će se izdati dopunska isprava o studiju.
(4) Student Veleučilišta koji želi provesti određeno vrijeme studija na drugom visokom učilištu u Republici Hrvatskoj mora, u suradnji s ECTS koordinatorom pribaviti i ispuniti studentsku pristupnicu drugog visokog učilišta, pribaviti dopunsku ispravu o studiju s matičnog studija te podnijeti prijedlog za odobrenje prijave.
(5) ECTS koordinator Veleučilišta će, zajedno s članovima povjerenstva za priznavanje ispita, proučiti zaprimljeni prijedlog te će, ukoliko ocjeni da je prijedlog opravdan, isti proslijediti prodekanu za nastavu uz obrazloženje.
(6) U slučaju pozitivne odluke prodekana za nastavu, ECTS koordinator može potpisati prijavu koju student dostavlja drugom visokom učilištu.
(7) U slučaju prihvaćanja prijave od strane drugog visokog učilišta sklapa se Ugovor o studiranju kojeg potpisuju tri ugovorne strane: student, Veleučilište i visoko učilište na koje student odlazi. Ugovorom se osigurava da predmeti položeni na drugom visokom učilištu budu priznati nakon povratka na Veleučilište s odgovarajućim brojem ECTS bodova bez provođenja postupka priznavanja.
PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 69.
Na sva pitanja koja nisu uređena ovim Pravilnikom, na odgovarajući se način primjenjuju odredbe Zakona, Statuta Veleučilišta i drugih općih akata Veleučilišta.
Članak 70.
Izmjene i dopune ovog Pravilnika donose se na način propisan za njegovo donošenje.
Članak 71.
Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaje važiti Pravilnik o studiranju (KLASA: 003-08/24-02/01, UR.BROJ: 2125/61-01-24-434) od 29. siječnja 2024. godine.
Članak 72.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objave na mrežnim stranicama Veleučilišta.
Klasa:007-01/25-01/01
Urbroj:2125/61-01-25-01
Gospić, 24.veljače 2025.godine
Za Vijeće
Veleučilišta „Nikola Tesla“ u Gospiću
doc.dr.sc. Branislav Šutić, prof.struč.stud.
Pravilnik o studiranju objavljen je na mrežnim stranicama Veleučilišta nadnevka 24.02.2025. i stupio je na snagu nadnevka 04.03.2025. godine.
Za Vijeće
Veleučilišta „Nikola Tesla“ u Gospiću
doc.dr.sc. Branislav Šutić, prof.struč.stud.