
Velik interes za javno predavanje direktorice TZ Novalja: Primjeri dobre prakse u destinacijskom menadžmentu inspirirali studente
Jučer je na Veleučilištu “Nikola Tesla” u Gospiću, u sklopu diplomskog studija Poduzetništvo u turizmu, održano pozvano javno predavanje direktorice Turističke zajednice Grada Novalje, Marine Šćiran. Predavanje je izazvalo izniman interes među studentima i drugim dionicima u sektoru turizma zbog svoje konkretne, praktične i strateške dimenzije u pristupu destinacijskom menadžmentu.
Direktorica Šćiran predstavila je Novalju kao destinaciju u kojoj se planski i promišljeno upravlja turističkim tokovima, ali i imidžem koji destinacija komunicira prema svojim ciljnim tržištima. Poseban naglasak stavila je na važnost održivog razvoja, uključivanje lokalne zajednice te nužnost suradnje svih dionika u turizmu – od privatnog sektora, lokalne samouprave do samih građana.
„Destinacijski menadžment nije samo upravljanje sadržajem i promocijom, već i aktivno slušanje potreba lokalnog stanovništva i integracija tih potreba u turistički razvoj“, istaknula je Šćiran.
U izlaganju je jasno razgraničila uloge i zadaće turističkih zajednica i turističkih agencija, što je često izvor nesporazuma i pogrešnih očekivanja javnosti. U tome joj se pridružio i gospodin Mile Milković, član Savjetodavnog vijeća Veleučilišta i vlasnik turističke agencije, koji je dodatno rasvijetlio tu tematiku kroz interaktivni pristup.
Milković je putem aplikacije omogućio studentima da izraze svoje stavove i razmišljanja o turističkim agencijama, čime je istaknuto koliko često javnost zamjenjuje funkcije agencija i zajednica. Kroz praktične primjere iz svakodnevnog poslovanja svoje agencije, ukazao je na kompleksnost i važnost međusobnog razumijevanja unutar turističkog sektora.
Studenti su predavanje ocijenili kao izuzetno korisno i inspirativno, posebno zbog konkretnih alata i strategija koje su predstavljene, a koje se mogu primijeniti i u drugim turističkim sredinama.
Ovakva gostujuća predavanja snažno doprinose povezivanju teorije i prakse u obrazovanju budućih turističkih stručnjaka, a direktorica Marina Šćiran još je jednom potvrdila da Novalja može biti primjer uspješnog, održivog i pametnog upravljanja destinacijom.